Saturday, November 27, 2004

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗΣ ΚΑΙ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

Ζητήσαμε από τον κύριο Μηνά να σχολιάζει τα λεγόμενα των κυρίων Βοσκόπουλου και Παρίση κατά την συνέντευξή τους από τον «Νέο Κόσμο»
Κώστας Καλυμνιός.
Κύριε Μηνά, πώς σχολιάζετε εσείς την άφιξη των μελών του «Ουρανίου Τόξου,»στην Αυστραλία;

Δημήτρης Μηνάς: Δεν μπορώ να μην πω ότι αυτό το θέμα δεν μας προβλημάτισε. Βέβαια, ο καθένας πηγαίνει και έρχεται όπως θέλει. Όμως, και επειδή παρακολουθούμε τη δράση του «Ουρανίου Τόξου» για κάμποσα χρόνια, αυτό που μας δυσαρεστεί ιδιαιτέρως, είναι το γεγονός ότι εμφανίζονται εδώ έλληνες πολίτες, όπως ο Παύλος Βοσκόπουλος και Αθανάσιος Παρίσης, και διαδίδουν ανθελληνικά συναισθήματα. Παρόλο του ότι λένε στην συνέντευξή τους ότι δεν είναι εθνικιστές και ότι πρέπει να αποφεύγουμε ορολογίες και τρόποι σκέψεως που ανήκουν στο παρελθόν, αυτό που βγαίνει από τα συμφραζόμενα είναι ένας πηγαίος ανθελληνισμός, η εκδήλωση του οποίου κατά την δράση τους εδώ πέρα κινδυνεύει να διαταράξει τις φιλήσυχες μας σχέσεις με της λοιπές μειονότητες που διαμένουν σε αυτή τη φιλόξενη χώρα.

Οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης δηλώνουν ότι βρίσκονται εδώ ώστε να συσφιχτούν οι σχέσεις τους με την «εθνικά Μακεδονική» μειονότητα και να τους ενημερώσουν για θέματα που αφορούν την αφαίρεση της ελληνικής ιθαγένειας ορισμένων, από το ελληνικό κράτος. Γνωρίζετε εσείς τίποτε για αυτό το θέμα;

Δ.Μ: Εδώ που τα λέμε, αυτό είναι ένα φαινόμενο που μας απασχολεί. Για κάποιους λόγους, κατά τα χρόνια της δικτατορίας και ίσως πρωτύτερα, αφαιρέθηκε η ιθαγένεια από ορισμένους σλαβόφωνους ομοεθνείς μας, αδίκως. Εκείνον τον καιρό, ο κομματικός και ιδεολογικός φανατισμός δημιούργησε πολλές ακραίες καταστάσεις. Η Παμμακεδονική Ένωση έχει αναλάβει να βοηθήσει τα άτομα αυτά, ώστε να τους ξαναδοθεί η ελληνική ιθαγένεια, εφόσον δηλώνουν γνήσιοι έλληνες και αυτό που τους συνέβη είναι άδικο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, χάρη στην δική μας παρέμβαση, η ιθαγένεια μερικών επεστράφη από το κράτος και είμαστε περήφανοι ότι μπορέσαμε να βοηθήσουμε τους συμπατριώτες μας σε αυτόν τον τομέα.

Σχετικά με αυτό το θέμα, οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης επισκέφθηκαν το ελληνικό προξενείο. Πώς σχολιάζετε την εκεί συνάντηση τους με τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος, κ. Κουβαριτάκη.

Δ.Μ: Μου έκανε εντύπωση ότι ο Γενικός Πρόξενος θα δέχονταν τους κυρίους αυτούς, όπως είπαν οι ίδιοι, με θερμότητα. Αν και είναι έλληνες πολίτες και έχουν κάθε δικαίωμα να συναντιούνται με τους εκπροσώπους της χώρας τους, θα ήθελα να πιστεύω ότι ο κύριος πρόξενος τους δέχθηκε μόνο και μόνο για να τους επιπλήξει για την ανθελληνική τους συμπεριφορά, η οποία δεν είναι η αρμόζουσα για τα πολυπολιτισμικά δεδομένα της Αυστραλίας. Φαντάζομαι ότι ο κύριος Πρόξενος δεν θα γνώριζε ότι οι κύριοι αυτοί διαδήδουν στις Αυστραλιανές αρχές το ψεύδος ότι η Ελλάδα απαγορεύει την είσοδο ορισμένων στη χώρα ακόμη και με Αυστραλιανό διαβατήριο. Θα με ενδιέφερε να μάθω πώς έχει δράσει το Προξενείο ώστε να διαψεύσει αυτές τις φήμες.
Με δυσαρεστεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Προξενείο της Ελλάδος δέχεται να συζητήσει το θέμα της αφαιρέσεως ιθαγένειας με στελέχη του «Ουρανίου Τόξου,» την στιγμή όπου δεν έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εισηγήσεις που έχουμε κάνει εμείς σε αυτό το θέμα, στο παρελθόν.
Επίσης, μου φαίνεται παράλογο ότι οι κύριοι αυτοί θα έρχονταν εδώ να σκαλίσουν αυτό το θέμα με το Προξενείο, αντί να αποταθούν απευθείας στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Κύριε Μηνά, είστε για αρκετά χρόνια πρόεδρος της Παμμακεδονικής Ένωσης Μελβούρνης και Βικτωρίας και οι δραστηριότητες σας στην παροικία σχετικά με το Μακεδονικό θέμα είναι γνωστές. Τι σημαίνει για σας ο όρος Μακεδονία;

Δ.Μ: Πώς να εκφράσω το δέος που αισθάνομαι για αυτό το όνομα. Η Μακεδονία είναι η πατρίδα μου. Μέσω αυτής συνδέομαι με 4,000 χρόνια ελληνικής ιστορίας. Μακεδονία σημαίνει πολιτισμός, Ορθοδοξία αλλά και ακριτικός ελληνισμός. Δεν είναι τυχαίο ότι η Μακεδονία υπήρξε από τις σημαντικότερες περιφέρειες του Βυζαντίου. Εκεί δημιουργήθηκε ο ησυχασμός, δραστηριοποιήθηκε περαιτέρω ο μοναχισμός, ενώ υπήρξε κιόλας μήλον της έριδος καθώς και λαχταριστό αγαθό για τις μεταγενέστερες φυλές που εγκαταστήθηκαν στην περιοχή. Από αυτήν την άποψη, Μακεδονία σημαίνει επίσης η προσωποποίηση του διαλόγου και διάδοσης του ελληνισμού με τις γειτονικές φυλές.
Ο όρος Μακεδονία κατ’ εμέ συνδέεται αξεδιάλυτα με την ελληνικότητα, αν και παραδέχομαι ότι ως γεωγραφική έννοια, αναφέρεται σε μία περιοχή η οποία δεν είναι πλέον αμιγώς ελληνική. Σε αντίθεση όμως με τους κυρίους Βοσκόπουλο και Παρίση, δεν περιορίζω τον όρο αυτό στο στενό καλούπι του φυλετισμού. Στον όρο Μακεδονία συνεπάγεται μία ιστορική, πολιτισμική παράδοση η οποία αγκαλιάζει και ενώνει όλους όσους κατάγονται από εκεί, είτε το αναγνωρίζουν, είτε όχι.

Πάγια αρχή του «Ουρανίου Τόξου» είναι η «ελευθερία του αυτοπροδσιορισμού,» βάση της οποίας πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να ταυτίζονται με και να αυτοαποκαλούνται ως «εθνικά Μακεδόνες.» Ποια είναι η δική σας στάση πάνω σε αυτήν την ιδιαίτερη θεωρία ταυτότητος;

Δ.Μ: Δεν έχω συνειθίσει αυτή την μεταμοντερνιστική αντίληψη σύμφωνα με την οποία οι λέξεις και όροι έχουν την σημασία που τις προσδίδει ό καθένας. Εμένα μου αρέσει να λέω τα πράγματα όπως έχουν. Δεν υπάρχει καμία «εθνικά Μακεδονική» μειονότητα, ούτε Μακεδονικό έθνος. Με πιο δικαίωμα λοιπόν να αποκαλείται ένας λαός ως κάτι που δεν είναι. Από την άλλη όμως, οι συνεχόμενες δηλώσεις των κυρίων Βοσκόπουλου και Παρίση ότι δεν σεβόμαστε την διαφορετικότητα και την ελευθερία του αυτοπροσδιορισμού είναι λανθασμένες.
Και βέβαια σεβόμαστε αυτές τις αξίες, με έναν μόνο περιορισμό: ότι αυτή η ελευθερία κινείται στα πλαίσια της λογικής και όχι του μυθιστορήματος. Αν και δεχόμαστε ότι σε ορισμένες πτυχές μιας εθνικής ταυτότητος δίνονται περισσότερη έμφαση από το κράτος, αυτό πρέπει να διαφοροποιείται από την απόλυτη κατασκευή μιας ταυτότητος, η οποία ουδέποτε ανέκαθεν υπήρχε, όπως συμβαίνει στην περίπτωση αυτών που θέλουν να αποκαλούνται «εθνικά Μακεδόνες.» Σε αυτήν την περίπτωση, αγγίζουμε τα όρια του παράλογου. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να δεχόμαστε το παρελθόν όπως είναι. Είπα προηγουμένως ότι μέσω της Μακεδονίας συνδέομαι με 4,000 χρόνια ελληνικής ιστορίας. Οι λεγόμενοι «εθνικά Μακεδόνες» με ποιους συνδέονται; Με την παράνομη δημιουργία της ταυτότητας τους το 1946 από τον Τίτο; Βλέπουμε λοιπόν ότι εδώ υπάρχει πρόβλημα και ότι αναγκαστικά, παρόλες τις προσπάθειες των κυρίων Βοσκόπουλου και Παρίση να προσεγγίσουν το θέμα από αμιγώς ιδεολογική/φιλοσοφική πλευρά, παρεμβαίνει και η ιστορική αλήθεια.

Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί από την εμμονή των λεγόμενων «εθνικά Μακεδόνων» να ταυτίζονται ως «Μακεδόνες;» Γιατί να μην πούμε: «Εντάξει, δεν συμφωνούμε μαζί σας, αλλά ας μείνετε στην πλάνη σας;»

Δ.Μ: Εδώ σας παραπέμπω στις συνεχόμενες δηλώσεις των κυρίων Βοσκόπουλου και Παρίση, τις οποίες επαναλαμβάνουν συνεχώς στην συνέντευξή τους σαν ιδεολογικό τυπικό άνευ σημασίας, ότι οι έλληνες είναι εθνικιστές, αντιδημοκράτες, δεν σέβονται την διαφορετικότητα και την ελευθερία αυτοπροσδιορισμού. Εγώ θα έλεγα το εξής: Εφόσον οι κύριοι αυτοί δηλώνουν ότι μόνον αυτοί και οι ομοϊδεάτες τους έχουν το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες, τότες αυτοί δεν είναι ρατσιστές και εθνικιστές; Εφόσον δεν αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ελλήνων της περιοχής να αυτοαποκαλούνται έλληνες Μακεδόνες, αυτό δεν είναι αντιδημοκρατικό; Δηλαδή μόνον αυτοί έχουν το δικαίωμα του ελεύθερου αυτοπροσδιορισμού; Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο παράλογη είναι η χρήση του όρου «Μακεδονία» για να προσδιορίσει ένα έθνος. Κάνοντας αυτό, καλουπώνουμε το όνομα, στερούμε από όλους το δικαίωμα να ταυτίζονται με αυτό. Και αυτό βέβαια αποτελεί απόδειξη του ότι άσχετα το τι λένε, αυτό που πιστεύουν οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης είναι καθαρά εθνικιστικό και ρατσιστικό.

Στην συνέντευξη τους, οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης κάνουν λόγο για Σλαβόφωνους της Μακεδονίας και λένε ότι «πρέπει να αναρωτηθούμε το πώς γίνεται να μιλούν ορισμένοι Μακεδονικά χωρίς να είναι εθνικά Μακεδόνες.» Τι έχετε να πείτε εσείς για αυτό;

Δ.Μ: Έχει ενδιαφέρον αυτή η δήλωση διότι αποδεικνύει το εξής: Εφόσον μας συνιστούν οι κύριοι να απαγκιστρωθούμε από το παρελθόν, στο οποίο υποτίθεται ότι είμαστε προσκολλημένοι εμείς οι έλληνες, γιατί προσπαθούν να το σκαλίσουν όποτε τους συμφέρει; Η διατύπωση των κυρίων είναι άστοχη. Θα μπορούσα και εγώ να ρωτήσω πώς γίνεται εμείς εδώ να μιλούμε αγγλικά χωρίς να έχουμε αγγλική συνείδηση. Το πώς έγιναν οι έλληνες της Μακεδονίας σλαβόφωνοι είναι μεγάλη ιστορία. Σε αυτήν την ιστορία βέβαια συνεπάγεται και η βίαιη δημιουργία βουλγαρικών σχολείων σε ελληνικά χωριά από τους κομιτατζήδες. Ο προπάππος μου για παράδειγμα, ο οποίος ήτανε δάσκαλος, φονεύτηκε από τους κομιτατζήδες επειδή δίδασκε τα παιδιά στην ελληνική. Με τα τόσα παιδιά που αναγκάστηκαν να πάνε σε τέτοια σχολεία, πώς να μην μάθουν την σλαβική; Από την άλλη, μην ξεχνούμε τις καθημερινές συναναστροφές με το καθαρά σλαβικό στοιχείο, παλιά. Τελικά, ερωτώ, Εσείς κύριοι, πώς είναι δυνατόν να μιλάτε ελληνικά εφόσον δεν έχετε ελληνική συνείδηση;

Ένας από τους στόχους του «Ουρανίου Τόξου» είναι η διατήρηση της «Μακεδονικής γλώσσας.» Υπάρχει τέτοια γλώσσα και πρέπει να διατηρηθεί;

Δ.Μ: Η Παμμακεδονική Ένωση σέβεται το δικαίωμα του καθενός να μιλά σε όποιο ιδίωμα θέλει. Όλες οι γλώσσες αποτελούν μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Πρέπει όμως να ξεχωρίσουμε το γλωσσικό ζήτημα από το καθαρά πολιτικό. Ας πάρουμε για παράδειγμα το παράδειγμα της Μολδαβίας, στο οποίο αναφέρονται οι κύριοι. Ώστε να αλλοιωθεί η Ρουμανική τους ταυτότητα, οι Ρώσοι μετονόμασαν την γλώσσα των Μολδαβών ως «Μολδαβική.» Αυτή η γλώσσα δεν υπάρχει. Είναι ακριβώς ή ίδια με την Ρουμανική. Στην δική μας περίπτωση, δεν υπάρχει «Μακεδονική γλώσσα.» Ούτε εξηγούν οι κύριοι, ή ίσως να μην γνωρίζουν ότι πολλά μέλη της παροικίας που ονομάζονται «εθνικά Μακεδόνες» δυσκολεύονται να διαβάσουν ή να μιλήσουν το ιδίωμα των Σκοπίων. Διαβάζουν όμως με ευκολία τον «Νέο Κόσμο.» Δεν μπορούμε να μιλούμε για γλώσσα. Το ιδίωμα που μιλιούνταν στις Σέρρες για παράδειγμα, διαφέρει από αυτό που ομιλείται στην Φλώρινα. Αν πραγματικά σέβονται η κύριοι την διαφορετικότητα, θα αναφέρονταν σε σλαβικό ιδίωμα της Φλωρίνης, των Σερρών κτλ, όχι σε μία κατασκευασμένη γλώσσα που δεν αντικατοπτρίζει την γλωσσική πολυμορφία της περιοχής.
Επίσης αν και υπάρχουν βουλγαρικές επιγραφές του μεσαίωνα και των νεότερων χρόνων στη Μακεδονία, δεν υπάρχει καμία επιγραφή στην λεγόμενη «Μακεδονική αλφάβητο,» η οποία κατασκευάστηκε μόνο πρόσφατα. Τελικά, η παράλογη τους αποφυγή του όρου Σλάβου, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση την δήθεν απέχθειά τους προς τον παν-σλαβισμό, κάτι που είναι παρεμφερές, υποδηλώνει μία συνειδητή προσκόλληση σε μία τεχνητή και προκατασκευασμένη πραγματικότητα, η οποία δεν αντικατοπτρίζει την ιστορία της περιοχής. Θα συνιστούσαμε λοιπόν στους κυρίους να μελετήσουν και να σεβαστούν τις ρίζες τους, διότι το δέντρο που αποκόβεται από τις ρίζες του, πέφτει.

Στο μανιφέστο του κόμματός τους, τα μέλη του «Ουρανίου Τόξου δηλώνουν ότι εμπνέονται «από τους αγώνες εθνικής χειραφέτησης από το 1870 και το κίνημα του Ίλιντεν, τη δημιουργία του ΕMΕO, τους αγώνες του Βλάχωφ καθώς και τα κινήματα ΝΟΦ και ΣΝΟΦ, δηλαδή στους μεταγενέστερους αγώνες για την αναγνώριση των εθνικά Μακεδόνων.» Τι έχετε να πείτε για αυτό;

Δ.Μ: Ε είμαστε για κλάματα. Εμείς πρέπει να απαγκιστρωθούμε από την ιστορία ενώ αυτοί ακόμη βρίσκονται στο 1870; Φάσκουν και αντιφάσκουν. Εδώ αποδεικνύεται το πόσο ανύπαρκτη είναι αυτή η λεγόμενη «Μακεδονική» ταυτότητα. Ο Ντέλτσεφ για παράδειγμα, θεωρείται και από τους Βούλγαρους ως ήρωας διότι μάχονταν για μία αυτόνομη, Βουλγαρική Μακεδονία. Οι παρτιζάνοι πολεμούσαν για να προσαρτηθεί η Μακεδονία στο κράτος του Τίτου, όχι για εθνική χειραφέτηση. Μας ενοχλεί όμως αυτή η ηρωοποίηση των κομιτατζήδων και παρτιζάνων διότι υπήρξαν βίαιοι και εξαιτίας τους ξεκληρίστηκαν ολόκληρα ελληνικά χωριά. Δεν μας ικανοποιεί η επεξήγηση των κυρίων ότι τάχατες σέβονται την ιδεολογία αυτών των ατόμων και όχι την βία. Κύριο μέρος της ιδεολογίας αυτών των ανθρώπων ήταν ο εκμηδενισμός του ελληνικού στοιχείου της Μακεδονίας. Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε το ένα από το άλλο και μας λυπεί το γεγονός ότι γίνεται αυτή η προκλητική αναφορά σε αιματηρές και ψυχολογικά τραυματικές σελίδες του παρελθόντος μας. Υποτίθεται ότι οι κύριοι ενδιαφέρονται μόνο για την ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Αυτό όμως δεν βγαίνει από τα συμφραζόμενα.

Μιλούν επίσης για ιστορικές αδικίες των συνόρων...

Δ.Μ: Αυτός ο δουρειοϊππισμός των κυρίων με ανησυχεί. Διατυπώνουν την θέση τους και μετά ξοδεύουν ώρες προσπαθώντας να ξεφύγουν από της έννοιες που εκφράζουν. Ξεκαθαρίστε το, είστε υπέρ της αλλαγής συνόρων ή όχι; Βλέπουμε επίσης ότι οι κύριοι παραδέχονται ότι πολλοί ομοϊδεάτες τους εδώ στην Αυστραλία πιστεύουν σε μία πολιτική «Μακεδονικού επεκτατισμού.» Το λοιπόν, με αυτούς συναντήθηκαν οι κύριοι.
Πάντως η αναφορά στην ιστοσελίδα τους, στον έλληνα πρόεδρο της Νότιας Κύπρου αποδεικνύει ότι δεν σέβονται ορισμένες πραγματικότητες όσον αφορά τα σύνορα και τα εθνικά μας θέματα.

Πώς βλέπετε εσείς την δράση του «Ουρανίου Τόξου» στην Ελλάδα και την σχέση τους με τον πολιτικό κόσμο;

Δ.Μ: Μας ενοχλεί η δράση του «Ουρανίου Τόξου» στην Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία διότι προβάλλεται διαμέσου του κόμματος αυτού ψευδείς θέσεις και λανθασμένες εντυπώσεις για την Ελλάδα, τις οποίες θεωρούμε εθνικά επιζήμιες. Την στιγμή όμως που κλαίγονται οι κύριοι για την έλλειψη δημοκρατίας στην Ελλάδα, ας θυμηθούν ότι πουθενά αλλού στον κόσμο δεν θα δίνονταν τόση ελευθερία σε ένα κόμμα το οποίο εκφράζει συνεχώς εχθρικά προς την χώρα του, συναισθήματα.
Για αυτό το λόγο μας δυσαρεστεί η συνεργασία του κόμματος αυτού με το ΠΑΣΟΚ, στην ακριτική περιοχή της Φλώρινας. Αλλά ένα η πολιτική σκοπιμότητα και άλλο το εθνικό συμφέρον.

Αναφέρονται επίσης σε θερμές σχέσεις με τον Νομάρχη Φλωρίνης.

Πολλά ερωτηματικά γεννιούνται γύρω από την δράση του Νομάρχη Φλωρίνης. Γιαυτό βρισκόμαστε πρόσφατα σε διάσταση απέναντι του. Θα περιμέναμε να τονίζονταν η ελληνικότητα της περιοχής και όχι, όπως έγινε στο χωριό Μελίτη, όπου στη σχολική γιορτή καλούνταν συγκροτήματα μόνο από την γειτονική χώρα να συμμετάσχουν και όπου η συμμετοχή του ντόπιου χορευτκού συγκροτήματος απογορεύτηκε από το Νομάρχη. Μάλιστα, από ότι ξέρω, όταν διαμαρτυρήθηκε ο Γυμνασιάρχης για αυτό τον καθαρά σλαβικό χαρακτήρα της γιορτής, τον απείλεισε ο Νομάρχης ότι αν δεν σταματήσει να διαμαρτύρεται, θα τον στείλει στον Έβρο. Κατά συνέπεια, δημιουργήθηκε το εξής ευτράπελο, η «Νομαρχιακή» γιορτή να γίνεται σλάβικη και να γίνεται άλλη, «ελληνική» από τους γονείς των μαθητών.

Άλλο αίτημα των μελών του «Ουρανίου Τόξου» είναι η υποχρεωτική διδαχή της «Μακεδονικής γλώσσας» στα σχολεία όπου ομιλείται. Πώς σας φαίνεται αυτή η ιδέα;

Δ.Μ: Μα αυτό ούτε σωστό δεν είναι, ούτε εφικτό. Με αυτήν την ιδέα, δείχνουν πόσο δημοκράτες είναι – υποχρεώνοντας τα παιδιά να μαθαίνουν ένα ξένο ιδίωμα, απλώς για να δημιουργήσουν «θέμα.» Αυτό δεν είναι εφικτό στην Μακεδονία, όπου η σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία των Μακεδόνων θα διαμαρτύρονταν σε αυτήν την αντιδημοκρατική ενέργεια, δυναμικά. Και πάλι τίθεται το ερώτημα, ποιο ιδίωμα θα διδάσκεται κύριοι; Και από ποιους; Μήπως προσπαθούμε να αλλοιώσουμε ορισμένες δημογραφικές πραγματικότητες;

Οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης δηλώνουν ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα της «εθνικά Μακεδονικής» μειονότητος στην Ελλάδα καταπατιούνται και ότι το κόμμα δέχεται απειλές και εκδηλώσεις βίας από τους Έλληνες. Υπάρχουν τέτοια κρούσματα από ότι γνωρίζετε;

Δ.Μ: Δεν υπάρχει τέτοια μειονότητα στην Ελλάδα. Συνεπώς δεν καταπατείται κανένα δικαίωμα. Αυτό το θέμα δυστυχώς προέκυψε από λάθος χειρισμούς ελληνικών κυβερνήσεων του παρελθόντος, οι οποίες ακολουθούσαν μία ολοκληρωτική πολιτική όσον αφορά την ταυτότητα του καθενός. Έτσι κατάφεραν να αποξενώσουν ένα μέρος των σλαβόφωνων ελλήνων, τιμωρώντας των όταν χρησιμοποιούσαν αυτό το ιδίωμα. Αυτοί από αντίδραση και δικαιολογημένα, έπεσαν εύκολα θύματα μίας τεχνητής εθνικής ιδεολογίας, η οποία τους υπόσχονταν το κύρος και το σεβασμό που δεν προσέλαβαν από τους ομοεθνείς τους έλληνες. Παρόλα ταύτα, είναι αδιανόητο να μιλούμε για «Μακεδονική» μειονότητα και η ελληνική κυβέρνηση ορθώς πράττει, μην αναγνωρίζοντας αυτήν. Δεν γνωρίζω τίποτε για κρούσματα βίας εναντίον των μελών του «Ουρανίου Τόξου» αλλά βδελύσσομαι από τον τρόπο με τον οποίον οι κύριοι προσπαθούν να μεταφέρουν ευθύνες για το λεγόμενο κλίμα ψυχρότητος στους Ποντιακής καταγωγής αδελφούς μας στην περιοχή. Αυτό δε πάλι υπολανθάνει αυτό που πασχίζουν επανειλημμένως να μας πείσουν, ότι σέβονται την διαφορετικότητα και την ειρηνική συνύπαρξη όλων των λαών. Στην αλήθεια, αυτοί φαίνονται να είναι εκείνοι οι οποίοι παρακινούν εθνικιστικές έριδες.



Οι κύριοι Βοσκόπουλος και Παρίσης δηλώνουν ότι δεν έχετε κοινά σημεία ώστε να συζητήσετε μαζί. Θα δεχόσαστε να συνομιλήσετε μαζί τους; Τι θα τους λέγατε;

Δ.Μ: Αυτό είναι ωραίο έτσι. Μας μιλούν για ειρηνική συνύπαρξη, για διάλογο και σεβασμός για την διαφορετικότητα και μετά αποφεύγουν να μας πλησιάσουν. Η Παμμακεδονική Ένωση έχει διαμορφώσει μία ιδιαίτερη στάση επάνω στο Μακεδονικό θέμα διότι θεωρεί το θέμα αυτό ζωτικής σημασίας για τον ελληνισμό και δεν φοβάται να διακηρύξει αυτή τη στάση σε ολόκληρη την οικουμένη. Τώρα αν οι κύριοι αυτοί ή οποιοιδήποτε άλλοι φορείς νιώθουν άβολα με την ιδέα της ελεύθερης έκφρασης και του διαλόγου, πρόβλημα τους. Αλλά αυτό αποδεικνύει τους στενότατους ορίζοντες μεταξύ των οποίων κινούνται.
Ούτε δεχόμαστε τα σχόλια τους για την δήθεν οπισθοδρομία της δυναμικής μας παροικίας, η οποία πρωτοπορεύει μεταξύ των άλλων. Μας εκπλήσσει επίσης το γεγονός ότι θα χαρακτήριζαν την «δική τους» παροικία με τον ίδιο τρόπο, ενώ αυτή τους φιλοξενεί εδώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι εμείς σεβόμαστε την παροικία τους ως σημαντικό μέλος της περαιτέρω Αυστραλιανής κοινωνίας και δεν συμμεριζόμαστε αυτές της παράξενες απόψεις των επισκεπτών τους.

Τελικά, μαθαίνουμε ότι η Αυστραλιανή κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αναγνώριση της ΠΓΔΜ ως «Μακεδονία.» Πώς το σχολιάζετε αυτό;

Δ.Μ: Η στάση μας σχετικά με την μονομερή αναγνώριση του κράτους αυτού από τις ΗΠΑ είναι γνωστή. Συγχαίρουμε την Αυστραλιανή Κυβέρνηση για την ενέργεια αυτή και προσβλέπουμε στην ειρηνική εξομάλυνση αυτού του προβλήματος, με μία λύση η οποία ικανοποιεί όλους και σέβεται την ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά.

Πρωτοδημοσιεύηθκε στη "Νέα Ελλάδα" στις 27 Νοεμβρίου 2004

kalymnios@hotmail.com